czwartek, 1 lipca 2021

"Jego wysokość" Beata Majewska PATRONAT Przedpremierowo 41/2021 (297)

 


                                       "JEGO WYSOKOŚĆ"

                                                   Autor : Beata Majewska
                                                     Wydawnictwo : Miraż






Dzień dobry.
Mam ogromną przyjemność, patronować pierwszej książce wydanej pod skrzydłami Wydawnictwa Miraż.
 Frajda tym większa, że książka jest jedną z najlepszych, jakie przeczytałam w tym roku. Zapraszam zatem do świata, w którym kobieta taka jak my, ma okazję spełnić swoje wszystkie marzenia.





--------------------------------------

Całe życie Izabelli Sarneckiej zmienia jedna służbowa podróż do Dubaju. Tam przeznaczenie stawia na drodze pięknej Polki jego wysokość Omara Al-Sauda – niedostępnego i prominentnego członka saudyjskiej rodziny królewskiej. Dziewczyna jeszcze nie wie, że jej los został właśnie przesądzony, a każdy kolejny krok – zaplanowany. 

Kolejne miesiące wydają się sielanką, ale w mroku czai się zło. W świecie, w którym liczą się tylko pieniądze i władza, a kobiety znaczą niewiele, niektórzy mogą się posunąć daleko, by spełnić swoje obsesyjne pragnienia. Łatwo pomylić złudzenia z prawdą, jeszcze łatwiej – pożądanie z miłością, a książęcy pałac – z więzieniem.
(opis wydawcy)

----------------------------------




  
                                                                              ****

"Uszczęśliwiłaś mnie Isabelle. Sprawiłaś, że otrzymałem skrawek nieba. Mogę za życia zaznać raju. Dziękuję."




                                                                              ****





                                                                            88888888le. Sprawiłaś, że otrzymałem skrawek nieba. Mogę za życia zaznać raju. Dziękuję."
Iza jest projektantką, podczas jednej z podróży służbowych ma niebywałą okazję uczestniczyć w targach hotelarskich w Dubaju. Poznaje tam, dość spektakularnie zresztą, księcia Omara. Wtedy nawet nie przejdzie jej na myśl, jak potoczy się ta znajomość.
Justyna, to najlepsza przyjaciółka Izy. Bardzo przebojowa, wyzwolona kobieta, która lubi i potrafi korzystać z uroków życia. To jej najpierw wpada w oko książę, ale nie zamierza z tego powodu stawiać na szali przyjaźni. Pewnego wieczoru rusza na podbój Dubaju i nie wraca na noc, wtedy pozna też inna twarz luksusowego miasta.
Omar, to mężczyzna, o jakim marzy wiele kobiet. Przystojny, sexowny, bajecznie bogaty i mający władzę. Jest zdeterminowany przekonać do siebie Izę, mimo że ta początkowo ma sporo oporów i bardzo rozsądnie podchodzi do tej nietypowej znajomości. Czy to, że oboje zostali wychowani w odmiennych kulturach, nie rozdzieli tej dwójki? Zapraszam.



Beata Majewska napisała coś zupełnie innego. Tematyka książki, pozornie jest bardzo popularna, ale myślę, że niewiele jest podobnych publikacji na rynku. Przynajmniej ja sama nie natrafiłam na coś, co byłoby podobne i tak zaskakujące!
Autorka nie poszła na łatwiznę, uczepiwszy się głównego tematu i stawiając na biało- czarne kolory. O nie, to by było za proste. Znajdziecie tu całą paletę barw. Zajrzycie za kulisy związków Saudyjczyk- Europejka, i to nie takich, gdzie miłość, to grom z jasnego nieba, byleby tylko zostać żoną nie zważając na to co podpowiada rozum a idąc tylko za głosem serca. Tutaj jest inaczej, o wiele ciekawiej, dojrzalej i napisałabym rozsądniej. Czytając, nie raz byłam zaskoczona zamieszczonymi informacjami, a to oznacza, że ta książka podparta jest rzetelnym researchem.

  Ogromnym plusem tej historii jest to, że autorka nie postawiła na stereotypy. Tutaj jest o wiele bardziej zaskakująco, a związek, to tylko jeden z wątków.
Bajeczne bogactwo księcia, luksusowe zakupy, egzotyczne podróże, krajobrazy, a do tego poukładana racjonalna Iza i jej dociekliwość i skromność, to ciekawe połączenie. Co ważne, Iza nie jest w tym wszystkim sama, ma wspaniałego, kochającego brata, który ma swoje za uszami, ale jest swoistym brylantem tej książki, bo sprawiał, że śmiałam się w głos.
Za to wątek Justi daje do myślenia. Ciekawa jestem, jak ocenicie tę bohaterkę. Nie chcę tu za bardzo rozwodzić się nad jej wyborami, losem, bo nie chcę psuć frajdy z czytania, i poznawania jej krok po kroku.



                                                                                   ****

"Wcale nie czuję się w obowiązku spełniać życzenia księcia. Nie jestem jego niewolnicą..."



                                                                                    ****









Tej książki nie da się odłożyć na później. Począwszy od okładki, dopracowanej w każdym, najmniejszym nawet szczególe, która woła, czytaj mnie! po lekkość pióra, świeżość tematu w takiej odsłonie, na naszym rynku, i bardzo, ale to bardzo wciągającą historię, która uczy, bawi, i skrywa mroczne tajemnice, to dla mnie lektura idealna. Za zakończenie autorka już swoje usłyszała, możecie jej już odpuścić. Dla mnie to jedna z najlepszych książek tego roku. Polecam z całego serca!









Daję: 11/10
Ilość stron : 365
Wydawnictwo : Miraż
Lektura 18 +






Za egzemplarz do recenzji i możliwość patronowania powieści dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Miraż.

4 komentarze:

  1. Jestem fanką książek Beaty :) Zawsze mnie zaskakuje, szokuje i wzrusza, a tu dodatkowo kusi przepiękną okładką, która ślicznie będzie wyglądała w mojej biblioteczce :) Zdecydowanie mam zamiar ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest jedyna akceptowalna decyzja 😁❤️❤️❤️

      Usuń
  2. Jeszcze nie miałam styczności z twórczością tej autorki, jednak po przeczytaniu recenzji na pewno po nią sięgnę.
    Sama niedawno skończyłam czytać książkę "Pokrzywdzona" autorstwa Oli April.
    PS. Gratuluję patronatu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie tytułu <3 i zachęcam do sięgnięcia po twórczość Beaty Majewskiej <3

      Usuń