środa, 7 sierpnia 2019

PREMIEROWO "Słońce, wiatr i księżyc" Agata Czykierda- Grabowska 71/2019 (151)


                             "SŁOŃCE, WIATR I KSIĘŻYC"

                                   Autor : Agata Czykierda- Grabowska
                                             Wydawnictwo : FILIA





Witajcie.
Dziś premiera 10. książki Agaty. Osobiście bardzo lubię jej styl pisania, każda z książek ma to "COŚ". Magię, którą czuć sercem. Zapraszam.





_____________________________

Kaja zawdzięcza Pawłowi życie jej brata. Pamiętne wakacje u dziadków na wsi są początkiem ich wielkiej przyjaźni, ale też próbą dojrzałości, ponieważ Paweł skrywa tajemnicę, której odkrycie będzie Kaję dużo kosztowało.
Okres dorastania staje się dla Kai i Pawła bardzo burzliwym czasem. Rozkwitające uczucie nie jest w stanie przeciwstawić się zazdrości i nieprzemyślanym słowom. Nim zrozumieją, co tak naprawdę ich łączy, rozstają się na długi czas.
Mija siedem lat. Kaja wraca ze Stanów, żeby spędzić wakacje z ukochaną babcią, która po śmierci męża zostaje zupełnie sama. Na jej drodze ponownie staje przyjaciel z dzieciństwa.
Czy pierwsza miłość jest w stanie na nowo się odrodzić? Czy jest warta tego, aby zmienić dla niej całe swoje życie?
(Opis wydawcy)

_____________________________

                                                                             ****

               "Patrz na mnie jak zawsze. Tak, jak tylko ty potrafisz na mnie patrzeć."


                                                                            ****


Kaję i Pawła poznajemy, kiedy są jeszcze dziećmi. Dziewczynka z rodzeństwem przyjeżdża na wieś do ukochanych dziadków. To czas radości, beztroski. Kiedy poznaje Pawła, jeszcze nie zdaje sobie sprawy, że chłopak odegra w jej życiu taką rolę.
Kiedy Kaja przyjedzie na wieś jako dorosła już kobieta, by pocieszyć babcię po śmierci dziadka, to będzie czas na rozliczenia z przeszłością i wyjaśnienie sobie z Pawłem wielu spraw.




Kolejna książka Agaty, od której nie mogłam się oderwać. Ta historia poniekąd przypomina mi własne dzieciństwo. Wakacje na wsi, ogniska, kąpiele w rzekach, pierwsze fascynacje.
Autorka przedstawia nam historię swoich bohaterów w kilku odsłonach czasowych. Kiedy są jeszcze dziećmi, potem nastolatkami i wreszcie dorosłymi osobami. Już od pierwszego spotkania tych dwoje zaczyna łączyć coś wyjątkowego, i nie mam tu na myśli romantycznych uniesień. Sytuacje, których ta dwójka jest świadkami, uczestnikami, połączą ich na zawsze. Autorka w swojej książce przepięknie przedstawia przyjaźń. Czystą, bezwarunkową, lojalną. Przyjaźń, którą człowiek boi się stracić, decydując się na coś więcej. Strach przed tą utratą, bardzo komplikuje życie Kai i Pawła. Oboje boją się siebie zranić, czują lęk przed wyjawieniem prawdziwych uczuć.
Niezwykle obrazowo przedstawione są w tej powieści krajobrazy. Czytając, wracałam wspomnieniami do chwil nad wodą, wiejskich podwórek, przyjaciół z dzieciństwa. Dosłownie czułam zapach letnich łąk, rozgrzanej wody...

Agata ma talent do pisania o uczuciach w sposób bardzo delikatny, wrażliwy. Nie atakuje czytelnika dosłownością, daje popracować wyobraźni. Jakby wychodziła naprzeciw słowom "mniej znaczy więcej". Droczy się z czytelnikiem, balansując uczuciami bohaterów. Niby wszystko wydaje się proste w relacji Kai i Pawła, a jednak młodzi, jako to często bywa, czego sobie nie dopowiedzą to "dowymyślą". To dowód na to, że warto rozmawiać, mówić o swoich lękach, pragnieniach. Życie jest wtedy o wiele prostsze.

 
                                                                         ****

     "Ja zakochałbym się w tobie od nowa i tak w kółko, bo bez ciebie nic dla mnie nie ma."


                                                                         ****





I najważniejsze. Ta książka to przepiękny przykład siły uczucia. Jeśli kochasz miłością prawdziwą, nieważne są lata i czas. Już zawsze będziesz tęsknił do tej właściwej osoby, marzył o niej, porównywał. Będziesz gotów na poświęcenia, zrobisz wszystko, by być blisko tej ukochanej osoby i spełniać jej marzenia. Uczucie Kai i Pawła zostało wystawione na wiele prób, więcej ich dzieliło, niż łączyło, ale przyjaźń to naprawdę dobry początek. Polecam!


Daję : 10/10
Ilość stron : 372
Wydawnictwo : Filia


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Filia.




10 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno spodobałaby mi się ta historia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że książka wskrótce do mnie dobrze, bo już nie mogę doczekać się lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem zostaje życzyć szybkiej przesyłki 😁❤️

      Usuń
  4. Na pewno przeczytam! Czytałam już "Adama" autorki i był świetny <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam tylko jedną zaległą tej autorki, uwielbiam jej książki ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Swego czasu było bardzo głośno o „Adamie” i chyba przyszedł najwyższy czas, by sięgnąć po jakąś książkę autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze swojej strony bardzo polecam.Podszepnę jeszcze, że moja ulubiona to "Pod skórą" ;) Pozdrawiam <3

      Usuń