poniedziałek, 20 stycznia 2020

"Zielona 13" Agata Bizuk 3/2020 (193)


                                           "ZIELONA 13"

                                                    Autor : Agata Bizuk
                                                 Wydawnictwo : Dragon





Witajcie.
Dziś podobno wypada Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku. Mam na to lekarstwo! Książkę, która poprawi humor, pomoże się zrelaksować i rozbawi do łez. Zapraszam.




______________________

Witaj na Zielonej 13!
W przedwojennej kamienicy mieszkają tu ludzie, którzy na pozór doskonale się znają.
Szczepan wciąż jeszcze nie pozbierał się po odejściu żony. Aldona rozkwita u boku znacznie młodszego mężczyzny. Radeo marzy o wielkiej karierze aktorskiej. Mariolka szuka swojego miejsca w świecie, a w międzyczasie dorabia jako pani do towarzystwa. Roman nawet nie próbuje walczyć ze słabością do mocnych trunków, a Krzysztof i Elwira oczekują pierwszego dziecka i marzą o własnym mieszkaniu.
Gdy na parterze kamienicy wbrew woli mieszkańców powstaje sklep monopolowy, sąsiedzi jednoczą siły. Wówczas okazuje się, że tak naprawdę nic o sobie nie wiedzą. I że wielkie życiowe zmiany mogą zaskoczyć nas w każdym momencie…
(opis wydawcy)


______________________




                                                                               ****

"Starał się nie marzyć o ciotkach denatkach i spadku w postaci mieszkania, ale sam przed sobą musiał przyznać, że życie jest okrutnie niesprawiedliwe. Jednym zawsze wszystko spada z nieba, a inni muszą ciężko pracować, a i tak życie ciągle rzuca im kłody pod nogi."



                                                                                ****





Stasia, Szczepan, Krzysztof, Mariolka, Aldona, Radeo to tylko kilku głównych bohaterów tej książki. Każdy z nich ma swoją historię, jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju. Łączy ich wszystkich w zasadzie jedno- stara kamienica na Zielonej 13. To tutaj swój raj na ziemi znajdzie wielodzietna rodzina, to tutaj Mariolka przewartościuje swoje priorytety i poznamy niezwykłą historię pewnej niespełnionej miłości.



O Agacie Bizuk słyszałam już dawno, ba, nawet mam zapisane tytuły jej książek, ale zawsze coś stanęło na przeszkodzie, by je kupić.
Tym razem było inaczej, już sama okładka wywołała u mnie wielkie wow! Jest cudowna, radosna, wiosenna, i co najlepsze, mimo że omijam szerokim łukiem wszelkie trzynastki, ta mnie nie odstraszyła!

Co znalazłam w środku? Fantastyczną, lekką powieść obyczajową o ludziach, których przez większość życia łączył tylko adres zamieszkania. Dopiero pewne wydarzenia sprawiają, że zaczynają się oni interesować losem sąsiadów, poznawać lepiej, co czasem przeradza się w komiczne sytuacje.

Autorka zadbała, byśmy poznali kawałek życia każdej z postaci nie tylko w chwili obecnej, ale i ciut wcześniej, by mieć pogląd na ich późniejsze wybory. Tak też poznajemy rozterki kobiety zaniedbywanej przez męża, która odnajduje drugą młodość w ramionach młodszego mężczyzny. Obserwujemy młode małżeństwo spodziewające się potomstwa i będące na łasce teściowej, która próbuje narzucać swoje zdanie w każdej możliwej sytuacji. Chcąc nie chcąc, oceniamy zachowania młodej dziewczyny, która próbuje zrobić karierę w nieco wątpliwy sposób, czy też pana lubującego się w trunkach wysoko procentowych.

Agata Bizuk ma bardzo fajny styl. Pisze lekko i w doskonały sposób łączy historie.
W najnowszej książce znajdziecie nie tylko dużo humoru, bo jest tu i miejsce na refleksję, miłość, zdradę, intrygi a nade wszystko dużo ciepła, które przyciąga niczym magnes. Opisując swoich bohaterów, autorka porusza wiele ważnych tematów, pokazując tym samym, że z wielu dróg zawsze można zawrócić i naprawić swoje błędy.



                                                                            ****

"A jeśli mogę ci dać dobrą radę, to zdecyduj, kim chcesz być, bo w prawdziwym życiu żaden kopciuszek nie zmienia się w księżniczkę."


                                                                            ****






Czytając powieść, porównywałam książkę do powieści Magdy Witkiewicz oraz Asi Szarańskiej, bo mam podobne skojarzenia do niektórych ich książek i uważam, że Agata jeszcze nam pokaże, bo w tej chwili radzi sobie doskonale, a jakby nie patrzeć ona dopiero zaczyna. Bardzo polecam.






Daję : 10/10
Ilość stron : 300
Wydawnictwo : Dragon




Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Dragon

11 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać tę książkę, bo recenzja bardzo mnie do tego zachęciła. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie osobiście na ten moment bardzo ta książka nie ciekawi. Może kiedyś jednak się na nią zdecyduję.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam zatem na kolejne recenzje, może będzie i coś dla Ciebie❤️

      Usuń
  3. Okładka świetna i dobrze, że treść nie zawodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, okładka boska. I bardzo się cieszę, że treść mnie pozytywnie zaskoczyła 💛

      Usuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Zapisuje sobie ja na mojej liście must read.
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już ma kolejne tej autorki. Ciekawa jestem, jak radziła sobie z pisaniem wcześniej 😉❤️

      Usuń
  5. Bardzo lubię tę książkę! :)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy dobrze pamiętam, że to Twój patronat? Jeśli tak.. To tylko pozazdrościć! ❤️❤️❤️

      Usuń
  6. Jak wiosennie się zrobiło :D

    OdpowiedzUsuń