środa, 26 maja 2021

"Pokaż mi swój świat" Daria Skiba 32/2021 (288)

 


                                "POKAŻ MI SWÓJ ŚWIAT"

                                                       Autor : Daria Skiba
                                                 Wydawnictwo : Videograf S.A








Dzień dobry.
Dziś przychodzę z książką, na którą czekałam bardzo cierpliwie. Czy jestem usatysfakcjonowana? Zapraszam ;)






--------------------------------

Justyna, dwudziestojednoletnia studentka psychologii, w ramach zaliczenia zajęć musi przygotować projekt pod tytułem "Pokaż mi swój świat". Długo zastanawia się, jak zabrać się za ten pozornie łatwy, choć bardzo intrygujący temat. Wtedy z pomocą przychodzi przypadek – w ulubionej cukierni spotyka Rafała, który na oczach klientów dekoruje tort. Chwilę później odbiera telefon od nieznajomej kobiety z prośbą, by podjęła się pracy z sześcioletnią dziewczynką, która na skutek tragicznego wypadku straciła wzrok.

Justyna dostrzega w mężczyźnie ogromną pasję do wykonywanej pracy. Postanawia, że to on i Martynka odegrają główne role w jej projekcie na studia. Jednak Rafał skrywa wiele tajemnic i kiedy między nim a Justyną zaczyna iskrzyć, mroczne sekrety wychodzą na jaw, gasząc tlący się ogień wzajemnej fascynacji.Czy dziewczynie uda się dokończyć studencki projekt? Jak w całej tej sytuacji zachowa się przystojny cukiernik i jaką rolę naprawdę odegra Martynka?
(opis wydawcy)

-----------------------------------




                                                                                 ****

"Słowami można było zawsze oszukać drugą osobę, ale tym, co czai się w oczach, nigdy. One zawsze mówiły prawdę, czy się tego chciało czy nie. Czasami jedno spojrzenie mogło całkowicie zmienić bieg wydarzeń."



                                                                                  ****




Justyna jest studentką psychologii, a jednocześnie już pracuje jako asystentka pani psycholog. To dziewczyna niezwykle ambitna, słowna i sumienna. W ramach zaliczenia na studiach ma przygotować projekt pod tytułem "Pokaż mi swój świat", i co ciekawe, tematy podrzuca jej samo życie. Niemal w tym samym czasie poznaje Rafała, tajemniczego cukiernika z ulubionej cukierni w Stroniu śląskim, oraz Martynkę, dziewczynkę ze straszną przeszłością, którą obiecuje się zająć. Kim naprawdę jest pasjonat cukiernictwa i mała, niewidoma dziewczynka? Czy Justyna, jeszcze tylko studentka, udźwignie brzemię traumy Martynki?



                                                       

                                                                                 ****


"Jeżeli mamy coś na wyciągniecie ręki, często z tego nie korzystamy. Nie dostrzegamy piękna miejsc, które nas otaczają, ale gonimy do tych, które są daleko. A im dalej, tym lepiej."




                                                                                ****








To już kolejna książka Darii, którą miałam ogromną przyjemność przeczytać. Trochę radości odebrał mi czas, w którym się z nią zapoznawałam, ale ja nie o tym.
Tę książkę czytałam z uśmiechem na twarzy, bo mnóstwo miejsc, które tak obrazowo Daria przedstawia, widziałam na własne oczy, będąc na urlopie właśnie w Stroniu. Uwielbiam kiedy moja wyobraźnia jest tak rozpieszczana! Autorka jest niezwykłą ambasadorką swojego rodzinnego miasteczka.
Postaci, które poznacie, są bardzo wiarygodne. Ot, młodzi ludzie z większą lub mniejszą przeszłością, a łączy ich nade wszystko samotność i chęć bycia kochanym. Znajomość Justyny i Rafała nie jest nachalna, wszystko toczy się swoim rytmem, bez infantylnych gier słownych, zbędnych manipulacji uczuciami, a to jest ogromny plus.
Myślę, że wielu z Was, tak jak ja wzruszy postać malutkiej, zagubionej w świecie dorosłych Martynki. Dziewczynki z jednej strony dojrzałej nad wiek, a z drugiej dziecka, które łaknie akceptacji, bliskości i trwałej przyjaźni.
Powiem szczerze, nie spodziewałam się, że cała historia potoczy się tak, a nie inaczej. Miałam zupełnie inne wyobrażenie, w jaki sposób Martynka trafiła pod opiekę babci, inaczej wyobraziłam sobie postać matki Rafała, a to oznacza, że dla mnie było zaskakująco i nieprzewidywalnie.
"Pokaż mi swój świat" to piękna, mądra książka, która otwiera nam oczy na wiele spraw. Pokazuje sprawy bolesne, trudne, takie, które ciężko przyjąć nam do świadomości, ale także daje nadzieję, że po burzy zaświeci słońce. Nadzieję na to, że miłość, wsparcie uzdrawia i buduje.
Daria Skiba to autorka, która nie stawia na topowe trendy w literaturze, gdzie tematyka jest taka oczywista, a za to zdobywa szacunek i serca wielu czytelników. Polecam!





Daję : 9/10
Ilość stron : 304
Wydawnictwo : Videograf S.A








Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Videograf S.A





6 komentarzy:

  1. Brzmi zachęcająco, więc będę miała ten tytułna uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam do sięgnięcia po twórczość tej autorki ❤️

      Usuń
  2. Wysoka ocena, zapowiada się bardzo ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna, mądra historia .Pozdrawiam pięknie ❤️

      Usuń
  3. Brzmi bardzo ciekawie, czuję, że sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym przeczytać taką książkę.

    OdpowiedzUsuń