piątek, 12 czerwca 2020

"Lista, która zmieniła moje życie" Olivia Beirne 27/2020 (217)


                                       "LISTA, KTÓRA ZMIENIŁA MOJE ŻYCIE"
                                                 Autor : Olivia Beirne
                                               Wydawnictwo: Albatros





Cześć.
Czytaliście "Dziennik Bridget Jones" lub "Zanim się pojawiłeś"? Podobały się Wam? Zatem przedstawiam idealną lekturę dla wielbicieli takich książek!Zapraszam.



__________________________

Bestsellerowa powieść Olivii Beirne „Lista, która zmieniła moje życie“ zabierze was w zabawną podróż, która pokaże, co tak naprawdę znaczy żyć…
Georgia kocha wino, programy reality show i siedzenie na kanapie po pracy. Nie znosi wysokości, sprawdzania swojego konta bankowego, chodzenia na randki oraz aktywności, do których wymagany jest sportowy stanik. I nigdy, przenigdy nie podejmuje żadnego ryzyka. Aż do chwili, kiedy jej piękna i odważna siostra zdaje sobie sprawę, że nie zdoła odhaczyć wszystkiego ze swojej „Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką“ i prosi Georgię o pomoc. Georgia ma zaledwie kilka miesięcy, by zmienić swoje życie i dokończyć zadania z listy. Czy będzie na tyle odważna, by dla swojej siostry zaryzykować wszystko? Czy jej życie zmieni się pod wpływem listy? Jedna z najzabawniejszych książek, jaką miałam okazję czytać w ostatnim czasie.
(opis wydawcy)


_______________________



                                                                      ****

"Zastanawiałam się, czy nie piec biszkoptu w swoim mieszkaniu. Potem zdałam sobie sprawę,że nie można upiec ciasta, mając do dyspozycji jedynie patelnię i nóż do chleba..."



                                                                     ****



Georgia ma 26 lat i  pracuje w firmie gdzie, zamiast spełniać się jako rysownik, zajmuje się planowaniem wesela swojej szefowej i spełnianiem jej szalonych wizji.
  Pewnie jeszcze długo nie zmieniłaby nic w swoim życiu, gdyby nie dowiedziała się, że jej ukochana siostra choruje na stwardnienie rozsiane. To schorzenie jest bardzo podstępne. Czasem przez długi czas chory czuje się znakomicie, a następnie następuje tzw. rzut, gdzie ciało odmawia mu posłuszeństwa. By poprawić siostrze nastrój, postanawia (nie do końca z własnej inicjatywy) spełnić jej marzenia z "Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką". Problem w tym, że te dwie kobiety różni bardzo wiele. Amy jest odważna, lubi ryzyko, sport, a Georgia to typ kanapowca, który boi się wyzwań, sport woli oglądać w tv. Czego jednak nie robi się z miłości. Skutki realizacji punktów z listy bywają zaskakujące!




Po tę książkę chciałam sięgnąć, odkąd przeczytałam opis! Co prawda, sama okładka to nie do końca mój typ, i pewnie bez pięknej zapowiedzi na stronie wydawnictwa mogłabym ją ominąć na półce w księgarni. To byłby błąd! Bardzo potrzebowałam ostatnio książek w takim wydaniu, lekkich, z wyważonym humorem, roztrzepaną bohaterką, która nie jest tak bardzo naiwna jak słynna Bridget, a za to ma w sobie coś, co sprawia, że po skończeniu lektury już za nią tęsknię.
Autorka postawiła nie tylko na komedię, znajdziecie tu także sporo prawdziwego życia, o bardzo gorzkim czasem smaku. Jakże realna jest historia Amy, młodej dziewczyny, która właściwe z dnia na dzień słyszy wyrok. Obserwujemy jak ciężko jej się pogodzić z postępującymi ograniczeniami i akceptowaniem własnego ciała.
Ta książka pokazuje, że jesteśmy w stanie pokonać zdecydowaną większość naszych lęków, jeśli tylko mamy mocną motywację. Krok po kroku stajemy się wtedy bardziej odważni, pewni siebie.
Georgia stała się innym człowiekiem dzięki swojej siostrze. To z lęku i miłości do Amy odhacza na jej liście kolejne punkty, które wywracają jej własne życie do góry nogami, czyniąc je lepszym i pełniejszym. Dzięki liście poznaje Jacka, a on wspiera ją, a kiedy trzeba używa podstępów, by nie rezygnowała.

Jeśli szukacie lekkiej, ale nie błahej i pustej historii, gdzie jest miejsce na trudne tematy, piękną miłość, zabawne dialogi, a która znakomicie poprawi humor i wypełni wolny czas, to z czystym sumieniem proponuję tę książkę.




                                                                        ****


"Czasami- mówi powoli- życie wywraca się do góry nogami, a ty po prostu musisz iść naprzód. Może ci się wydawać, że nie wiesz co robić, ale właśnie po to tu jestem. - Podnosi dłoń do mojego policzka, po którym płyną znów łzy. - To samo ty robisz dla mnie. Życie się nie skończyło. Znajdziemy nową drogę. Razem."


                                                                      ****







"Lista, która zmieniła moje życie" to książka z serii MAŁA CZARNA, znajdziecie tu również tytuł "Współlokatorzy" który miałam przyjemność poznać rok temu, a teraz pojawił się w nowej szacie graficznej. Kolejny tytuł z tej serii już niebawem. Polecam!




Daję : 9/10
Ilość stron : 352
Wydawnictwo : Albatros




Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros.





4 komentarze:

  1. Okładka mi się podoba i spodziewałabym się zupełnie innej historii niż w opisie. Zachęca mnie humorystyczne podejście do tematu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam chrapkę na tę książkę i poluję na nią. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Na lekkie i zabawne historie zawsze znajdę chwile czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ,,Współlokatorów" z tej serii, więc myślę, że to ich najpierw przeczytam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń