piątek, 31 sierpnia 2018

"Zapomnij o mnie" K.N. Haner 41/2018

                                 
                                    "ZAPOMNIJ O MNIE"
                                                 Autor : K.N.Haner
                                 Wydawnictwo : Wydawnictwo Kobiece





Dzień dobry w ten ostatni dzień sierpnia. Wakacje mijają, kończą się urlopy(choć tutaj ja mam nadzieję, że ten jeszcze przede mną ;)) a ja zapraszam na recenzję książki, na którą długo przyszło mi czekać.
Czy Kasia Haner ujęła mnie wreszcie swoją twórczością? Dlaczego wreszcie? Dlatego, że książki jej autorstwa, które dotąd się ukazały to zupełnie nie moja bajka.
Zapraszam.



Przeprowadzka do Nowego Jorku jest dla 28-letniego Marshalla szansą na odcięcie się od dawnego życia i błędów, które popełniał w młodości. Nowa praca, nowe miejsce, nowe życie. Kiedy Marshall dowiaduje się, że para studentów szuka współlokatora, nie zastanawia się długo i w ten sposób poznaje piękną Sarę.
Dziewczyny nie odstraszają tatuaże i groźny wygląd Marshalla, wręcz przeciwnie, zaczyna go prowokować i budzić w nim uczucia, których nie wzbudziła w nim dotąd żadna kobieta. Okazuje się jednak, że Sara skrywa wiele sekretów i że wkrótce wciągnie Marshalla w niebezpieczną grę.
Odkrywając kolejne tajemnice Sary, chłopak szybko zrozumie, że dziewczyna jest na krawędzi i że potrzebuje pomocy. Jednak w tej grze pozorów i sekretów nie będą sami.
Czy dziewczyna, która rozpaliła jego ciało, zdobędzie też jego serce?
(źródło opisu Wyd.Kobiece)


                                                                          ****

"Nie znam cię, ale widzę...Te twoje tatuaże, to spojrzenie, w którym czai się ból i złość. To jesteś prawdziwy ty i nikogo nie udajesz. Zazdroszczę ci tego, bo ja nie mogę być taka, jak bym chciała."


                                                                         ****

W chwili kiedy poznajemy Marshalla, ten układa sobie życie od nowa. Chłopak próbuje zapomnieć o tym co było kiedyś, wyjeżdża do Nowego Yorku, wynajmuje pokój w mieszaniu które ma dzielić z rodzeństwem Sarą i Mattem. No właśnie...Sarą. Ta dziewczyna to kłopoty w czystej postaci, ma w sobie to coś, które niczym magnes przyciąga Shalla, a z drugiej strony oboje wiedzą że to co jest między nimi, nie ma prawa się dziać.
Oboje są niezwykle skomplikowanymi osobowościami. Marshall kiedyś buntownik sprawiający mnóstwo problemów, Ona dziewczyna w samym środku osobistego piekła. Czy uczucie które ich łączy ma szansę stać się czymś na poważnie? I kim jest Emily? To wszystko na kartach ksiązki "Zapomnij o mnie".


                                                                   ****

"Linia życia każdego człowieka wygląda jak wykres wzlotów i upadków. Niektórzy mają jednak wyjątkowo albo mniej, albo więcej szczęścia. Ja należałem do tej grupy ludzi, którzy właściwie zawsze mieli pod górkę"

                                                                  ****


Kasia Haner to osoba o której usłyszałam przy okazji wydawania jej pierwszej książki. Przyznaję szczerze, że jej dotychczasowy dorobek był dla mnie nie do przebrnięcia, jednak mimo to, mam do niej szacunek za to, co udało jej się osiągnąć. Walka o kolejne książki by znaleźć wydawcę, aż po obecne szczyty topek i list bestsellerów o czymś świadczy. Mimo młodego wieku spełnia swoje marzenia i wydaje w coraz lepszych wydawnictwach.
Dlatego też kiedy tylko usłyszałam że napisała powieść z gatunku New Adult, wiedziałam że po nią sięgnę. To była dobra decyzja. Historia Marshalla, chłopaka z trudną przeszłością który sam bierze  życie w swoje ręce i postanawia je uporządkować, podbije serce niejednej dziewczyny (kobiety). Postać stworzona prze autorkę, jest niezwykle wyrazista. Jego stosunek do przyjaźni, pewnych zasad pokazuje że nie warto osądzać ludzi po tym jacy byli.
Sylwetka Sary to dla mnie zagwozdka. Niby jej współczułam, ale jakoś nie potrafiłam polubić.  Mam wrażenie że sama jest winna powstałej sytuacji i wydarzeniom z jej udziałem. Za to od początku kibicowałam Emily. Kobiecie z krwi i kości, realistce która wie czego chce ale nie za każdą cenę. Dziewczynie z którą jak mówi przysłowie można kraść konie. Kochającej szczerze i prawdziwe.
Bardzo dobrym pomysłem są fajnie rozbudowane wątki przyjaźni Shalla z Ashem i jego żoną Missy. Niby to postaci drugoplanowe, a jednak są fajnie wyeksponowane. Jest to przyjaźń idealna, bez fałszu, zbędnego kolorowania sytuacji, na dobre i na złe.


                                                                     ****

"A pozwolisz, że ja sama będę o sobie decydować? O tym kogo chcę kochać i z kim być? Czy znowu będziesz "dupkiem" i zostawisz mnie "dla mojego dobra?"

                                                                   ****



Teraz , uwaga będę się"czepiać. Jedyne co mnie rozpraszało, to ta niepewna sytuacja finansów Shalla. Niby pracuje na okrągło, a nie stać go na noc w hotelu, a już za chwilę wyciąga 200 dolarów i płaci panience. Podobne sytuacje zaobserwowałam kilkakrotnie. Koniec czepiania!:)


"Zapomnij o mnie" to nie tylko miłość i przyjaźń. To także mroczne strony związku rodzice dzieci. To próby naprawy złych relacji, rozliczenia z tragicznymi wydarzeniami. To także przemycenie kawałka takiej Kasi Haner jaką znacie z poprzednich książek, ona chyba nie byłaby sobą bez kilku naprawdę gorących scen ! ;) Jeśli o mnie chodzi, taką Kasię to ja mogę czytać i będę polecać.

Daję : 8/10
Ilość stron : 408
Wydawnictwo : Wydawnictwo Kobiece






Za egzemplarz recenzyjny chciałbym podziękować wydawnictwu - Wydawnictwo Kobiece.



2 komentarze:

  1. Bardzo fajna książka, zdecydowanie przypadła mi do gustu. Poza tym jestem na okładce tej ksiązki, znajdziesz tam moją rekomendację.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/08/francuskie-lato-wierna-tobie.html

    OdpowiedzUsuń