środa, 17 lipca 2019

"Zaskocz mnie" Daria Skiba, Małgorzata Falkowska 62/2019 (142)

                                          "ZASKOCZ MNIE"
                                       Autor : Daria Skiba, Małgorzata Falkowska
                                                         Wydawnictwo : Inanna






Cześć.
Dzisiaj zapraszam na recenzję książki duetu. Dotychczas poznałam autorki z ich solowych książek, które były wyśmienite. Jesteście ciekawi, jak poradziły sobie razem?




____________________________

ONA ma pasję, za którą skoczyłaby w ogień. Ma marzenia.
ON wymarzoną pracę i życie, które wydaje się innym niemal idealne.
Antek i Jagoda są niczym ogień i woda.
Ona, bez planów na przyszłość, żyjąca „tu i teraz”.
On, poukładany, planujący przyszłość i zakochany w swojej dziewczynie.
Czy tych dwoje może się wzajemnie zrozumieć?
Parkour jest ich odpowiedzią.
Uparta nauczycielka i uczeń, który nie chce się poddać.
Wspólne ćwiczenia pokazują obojgu, że mimo wielu różnic, są do siebie bardziej podobni, niż mogli się spodziewać.
Co się stanie, gdy światy i poglądy tych dwojga się zderzą?
(opis wydawcy)

__________________________


                                                                            ****

"Ktoś, kto kocha, nie chce na siłę zmieniać drugiego człowieka, ale akceptuje jego wady i zalety."

                                                                            ****


Jagoda to osoba, której nie po drodze z sukienkami, warkoczami czy wizytami u kosmetyczki. Wypisz wymaluj, typowa chłopczyca. Odskocznią od problemów dnia codziennego są spotkania z paczką kumpli oraz sport. Sport niezwykły, ale o tym poczytacie dalej.

Antek, znany później bardziej jako Banderas, to chłopak poukładany, z pasją i chęcią do pracy. Kiedy go poznajemy, ma poukładane życie osobiste, które czasem jest co prawda nieobliczalne.
Świat Jagody i Antka zmienia się, kiedy ten dostaje od swojej dziewczyny w prezencje karnet na treningi. Przypadek sprawia, że tych dwoje się poznaje, a ich życiem zawładnie parkour. Sport, który większość z nas pewnie kojarzy z internetu czy tv.



Kiedy zobaczyłam zapowiedź wspólnej książki Darii i Gosi, wiedziałam, że muszę po nią sięgnąć. Daria zachwyciła mnie od swojej pierwszej, wydanej powieści, natomiast Gosię poznałam od strony komediowej. Co dostałam w duecie?
"Zaskocz mnie" to książka, którą czyta się z ogromną przyjemnością i bardzo szybko. Dziewczyny mają wyrobiony styl pisania, więc tutaj jest perfekcyjnie. Ciekawym pomysłem było przybliżenie szerszemu gronu parkouru, chociaż dla mnie, mogło go być jeszcze więcej, ukazując np. treningi grupy.



                                                                              ****

"...a potem biegłam dalej. Byle ciągle przed siebie. By za każdym razem przekraczać kolejne granice, które wyznaczały moje ciało i umysł."


                                                                              ****





Bohaterów da się polubić, jednak czegoś tu zabrakło. Szczególnie Antek jest dla mnie mało wiarygodny. Jego związek, zresztą bardzo burzliwy, okazuje się jakiś bardzo płytki, a już na pewno nie przemówiła do mnie jego nowa pasja która "rozwinęła się" od jednego treningu z maluchami szybując lotem błyskawicy pod niebo. Dla mnie, laika parkour, to jednak trwa o wiele dłużej.
Myślę, że dziewczyny mogły tutaj nieco "pociągnąć" ten wątek, pokazać nieco wyrzeczeń, poświęceń i uwiarygodnić bohatera.
Wracając do Jagody, tu jestem nieco bardziej usatysfakcjonowana. To taka babeczka z "jajem", która wie, czego chce, nie boi się wyzwań, wierna swoim zasadom. Czasem jak każda z nas się rozkleja, co potwierdza tylko jej kobiecość i emocjonalność.

Podsumowując, powieść zadowoli wielu czytelników, szczególnie tych nieco młodszych od mojego pokolenia. Ma elementy zaskoczenia, romansu, do tego rzuca światło na coś nowego. Jednak ja jestem delikatnie sceptyczna, bo wiem, że dziewczyny stać na więcej i liczę, że jeszcze mnie zaskoczą.



                                                                             ****


"Zapracowałaś sobie na to, nic na świecie nie przychodzi za darmo, a jeśli już, to z całą pewnością nie cieszy aż tak. Nie doceniamy wtedy tego , co mamy, bo zdobyliśmy to łatwą ręką."


                                                                             ****






Daję : 8/10
Ilość stron : 271
Wydawnictwo : Inanna



Za możliwość przeczytania książki przed premierą dziękuję Grupie Wydawniczej Morgana oraz Wydawnictwu Inanna



6 komentarzy:

  1. Zachęcająca recenzja. Na razie jeszcze nie czytałam żadnej powieści tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorki są tutaj dwie, warto przekonać się samemu jak piszą ❤️

      Usuń
  2. Mam w planach siegnaąć po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Tobie Aguś może się spodobać 😘❤️

      Usuń
  3. Nie znam autorki ale brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Autorki mamy dwie-Darię i Gosię. Warto się pokusić o tę lekturę, tym bardziej, że ceny są naprawdę znakomite😀

    OdpowiedzUsuń