poniedziałek, 1 lutego 2021

"Nieosiągalny" PRZEDPREMIEROWO Małgorzata Falkowska, Ewelina Nawara 4/2021 (261)

 


                                             "NIEOSIĄGALNY"

                                                 Autor : M.Falkowska,  E.Nawara
                                              Wydawnictwo : Muza S.A (Akurat)







Witajcie.
Po tę powieść sięgnęłam z ciekawości. Ja już nieco wyrosłam z bajek, a przecież poniekąd tak jest reklamowana ta powieść. Jednak, jak w większości kobiet, tkwi we mnie romantyczka. Czy ta historia rozgrzała moje serce? Zapraszam.





-------------------------

William nie jest mężczyzną w typie Olimpii. Wydaje się, że ich znajomość skończy się po jednym spacerze ulicami Torunia, ale William ma wobec dziewczyny inne plany i nie spocznie, dopóki nie osiągnie celu. To opowieść o Kopciuszku, w której nie ma złej macochy, ale jest okrutny ojciec. Jest bajkowa miłość, ale są i całkiem zwyczajne problemy. Jest mnóstwo śmiałych scen, które wywołują wypieki na twarzy, ale i tak najważniejsza jest miłość, która jest w stanie pokonać wszystkie przeciwności losu.
(opis wydawcy)

------------------------


                                                                           ****

"Będąc sam na sam z Willem, nie czułam tego panicznego strachu. Lęku przed czymś, co czekało na mnie w Toruniu. I nawet myśl, że za wyjazd do Martagonu przyjdzie mi słono zapłacić, nie odbierała mi radości z tego, że podjęłam taką decyzję.Decyzję, która pozwoliła mi być naprawdę sobą. Choćby przez krótką chwilę..."


                                                                             ****




William i Oliwia to postaci, jakich mnóstwo znamy z romantycznych filmów dla młodzieży. On bajecznie bogaty, przystojny, szarmancki łamacz kobiecych serc, na dodatek jak się okazuje z arystokratycznym tytułem.
Ona, zwyczajna studentka, która mieszka z ojcem, dorabia sobie do budżetu jako kelnerka i ma cudowną przyjaciółkę Majkę.
Podczas pierwszego spotkania Oli i Willa w Toruniu, na przyjęciu kawalersko/panieńskim, czy jak kto woli przedślubnym, nic nie zapowiada, że ta dwójka ma przed sobą jakąś przyszłość, wspólną oczywiście. Los jednak chce inaczej, akcja przyśpiesza, a świat tej pary staje dosłownie do góry nogami.
Oliwia jest w totalnym szoku kiedy dowiaduje się, że chłopak, który zaprząta jej myśli jest prawdziwym księciem. Jednak czy życie to bajka? Zapraszam do lektury.





Obie autorki znam, i bardzo lubię, stąd też moja ogromna ciekawość tej książki. "Nieosiągalnego" czyta się bardzo lekko i szybko. Mnie osobiście bardziej niż z Kopciuszkiem kojarzy się z filmami o księżniczkach, które nagle dowiadują się o swoim pochodzeniu i muszą dostosować do nowych warunków życia. Nieco podobnie jest tutaj, bo kiedy Oli wyjeżdża do Williama, uczy się być może nie od razu księżniczką, a osobą, której nie powstydzą się wyższe sfery. Co prawda znajdziecie tu odniesienie do wątku "złej macochy" ale to już zostawię waszej ocenie.





                                                                                   ****

"Ludzie mają rację.Gdy znajdziesz coś idealnego, wiesz, że chcesz to i tylko to, oraz masz pewność, że właśnie trafiłeś na coś unikalnego i niezastąpionego"


                                                                                   ****







Gdyby nie to, że od początku wiedziałam, że ta powieść jest taką bajką dla dorosłych, pomarudziłabym, że jest bardzo nierzeczywista, ale skoro tak miało być, będę sprawiedliwa i przejdę na razie do plusów.
Niewątpliwie zaletą i plusem, jest wątek przemocy domowej, pokazanie, że nie tylko razy fizyczne bolą. To bardzo ważna część książki, przypominająca, że za drzwiami wielu domów rozgrywają się dramaty. Przecież Oliwia jest dobrą studentką, uśmiecha się, pracuje, ma przyjaciół, więc wydawałoby się, że wszystko jest w porządku, a ona zwyczajnie się wstydzi przyznać, co przeżywa na co dzień. Czytając jej historię, bardzo jej współczułam i z przerażeniem myślałam, ile takich dziewczyn, ludzi mogę znać.
Drugi plus, to cudowna przyjaźń. Kto z nas nie marzy o przyjaciółce, która w jednej chwili potrafi rzucić wszystko i przybiec (no dobra, przylecieć prywatnym samolotem) na pomoc. Tutaj Oliwia i Majka są rewelacyjne! Uwielbiałam ich dialogi, przekomarzania i pomysły.
Trzeci plus, i w sumie to, co najbardziej mnie zaskoczyło to to, że nie jest to erotyk. Owszem, jest namiętnie, są sceny seksu, ale jak dla mnie ani gorszące, ani przesadzone, ot, dokładnie jak trzeba, by podnieść temperaturę historii. Nie ma tu modnej łóżkowej przemocy czy też tzw. instrukcji obsługi od a do zet. Można? Można!
Generalnie ta historia jest dość przewidywalna i nie ma co liczyć na zaskakujące zwroty w akcji, to jednak czyta się przyjemnie, pozwala się oderwać od szarej rzeczywistości i co ciekawe, zachęca do oczekiwania na kolejny tom.






Daję : 7/10
Ilość stron : 318
Wydawnictwo : Muza S.A





Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Muza S.A





2 komentarze:

  1. Takie bajki dla dorosłych czasami mogą poprawić nastrój :) więc dobrze, że są :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo pozytywnych opinii o niej czytałam, ale nie zaciekawiła mnie na tyle, bym po nią sięgnęła.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń