poniedziałek, 7 października 2019

PRZEDPREMIEROWO "Klub fanek W.M." Majka Milejko Wydawnictwo Mazowieckie 88/2019 (168)


                                "KLUB FANEK W.M" OLIWIA

                                                                 tom I
                                                  Autor: Majka Milejko
                                           Wydawnictwo : Mazowieckie





Cześć.
Dziś przychodzę do Was z recenzją książki dla nastolatek. I wiecie co, fajnie było wrócić wspomnieniami do czasów kiedy to ja miałam naście lat.




________________________

Oli, Ala i Milka to zwyczajne nastolatki, jak ty i ja. Dzieli je niemal wszystko- chodzą do różnych szkół, mają różne pasje, rodziców nadopiekuńczych czy wręcz przeciwnie- lecz łączy jedno: miłość do pewnego serialu i szczególnego chłopaka."
(opis okładkowy)

_______________________



                                                                           ****

                       "Oliwia, miej odwagę spojrzeć w oczy dorosłości! No już!"


                                                                            ****





Oliwia ma 17 lat, nadopiekuńczych rodziców, którzy stawiają jej bardzo wysoko porzeczkę. Nauka zajmuje jej całe dnie, często łącznie z weekendami. Nie ma za to przyjaznej duszy, przyjaciół, nie radzi sobie z komunikacją z rówieśnikami. Jednak kiedy na forum serialu "Wielka Miłość" poznaje Alę i Milkę, jej życie się zmienia, już wie co to przyjaźń. Dziewczyny umawiają się w sekretnym miejscu na oglądanie kolejnych odcinków telenoweli, plotkują, śmieją się i marzą jak większość ich rówieśnic o miłości. Dla zabawy zakładają konta na portalu randkowym. Jak skończy się ta zabawa?


Na początek, nie ściemniajmy, naście lat już za mną od yhm, dawna ;) Jednak ciekawa byłam, co dzisiejsze wydawnictwa proponują nastolatkom.
Powieść "Klub fanek W. M" to książka raczej dla dziewcząt, czyta się bardzo dobrze, lekko, trudno ją odłożyć, bo naprawdę wciąga.
Jest to historia o dziewczynie z zamożnego domu, z kochającymi rodzicami, którzy w sumie, mimo iż stawiają jej bardzo wysokie wymagania, to można się z nimi dogadać. Oliwia ma problem z samoakceptacją, może nie chodzi o wygląd, ale ma poczucie, że jest nieco inna niż rówieśnicy choćby dlatego, że jest bardzo zdolna, jest też nieśmiała.
Zyskanie przyjaciół pomaga jej w podejmowaniu ważnych decyzji, daje siłę i wiarę w siebie, robi się bardziej szalona.
Jesteśmy świadkami wirtualnego zauroczenia Oliwi kiedy pisze z Patrykiem na portalu randkowym. Opisy spotkań dziewczyn są bardzo fajne, humorystyczne, wątki romantyczne delikatne, niewinne. Znajdziecie tu też tajemnice, trochę niespodzianek.

  
                                                                               ****

                 "Tym razem się nie zatrzymałam. Zostawiałam go za sobą. W deszczu..."


                                                                               ****




Z perspektywy osoby dorosłej, ta książka jest świetna dla dziewcząt w wieku 13, góra 16 lat, mimo że bohaterki są odrobinę starsze. Mam bowiem wrażenie, że dzisiejsze 17 latki są niestety nieco inne od dziewcząt z powieści. Bardziej przebojowe, śmiałe, pozują na dorosłe, a Oli, Ala i Majka wydają się jeszcze takimi dziewczynkami.
Jestem bardzo na tak i chętnie poznałabym losy dziewcząt w kolejnych tomach.



Daję: 9/10
Ilość stron : 288
Wydawnictwo : Mazowieckie



Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Mazowieckiemu.

7 komentarzy:

  1. Książka gdzieś mignęła mi kilka razy, ale do tej pory nie zwracałam na nią uwagi. Teraz widzę, że muszę szybko naprawić swój błąd.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To młodzieżówka, ale fajnie wrócić do tych lat ;)

      Usuń
  2. Przyjemne są takie powroty do nastoletnich lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Często, będąc w rodzinnym domu zaglądam do swoich dawnych książek ;)

      Usuń
  3. Mam dokładnie takie samo wrażenie, jeśli chodzi o wiek czytelniczek. Myślę, że to zdecydowanie tytuł dla młodych nastolatek, ale jeśli ktoś lubi taki gatunek (jak ja) to i jemu się spodoba. Fajna, lekka historia w której codzienność miesza się z romantycznością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, co powiesz o innym młodzieżowym tytule tego wydawnictwa, który też już jest u mnie na blogu ;)Pozdrawiam cieplutko <3

      Usuń
    2. Książki nadal do mnie idą :) Mam nadzieję, że się nie rozczaruję.

      Usuń